19 Haziran 2010 Cumartesi

veda ettim ablama

17 Haziran 2010, Perşembe gecesi evinin önünde hunharca katledilen genç peyzaj mimarı Hülya YOLCUBAL için bir yayın yaptım bu gece. Sınavlarım yüzünden cenazesine gidemediğim manevi ablamı böyle andım. Arkadaşları onun için parçalar seçti, onu tanımayan benim arkadaşlarım benim için parçalar önerdi ve çok güzel bir liste yaptım.

Sesim titremesin diye, bazen bir sonraki parça için söyleyeceklerimi sağa sola not almıştım ve neler söylediğimi az çok hatırlayıp ya da tamamen sallayarak, programda neler çaldığımı ve nasıl geçtiğini dinleyemeyenler için düzenleyip metinleştirdim. Şarkı listesinin yanına ek olarak program sırasında çaldıklarımın sırasını az buçuk hatırlıyorum. O yüzden onları da metne ekledim.

"..."lar o arada neler çaldığımı hatırlamadığımı gösteriyor.


Şarkı Listesi (Alfabetik)

Abney Park - Breathe
Abney Park - Sleep Isabella
Alessandro Juliani - Gaeta's Lament [Battlestar Galactica Soundtrack]
Almora - Kaf Dağının Ardında
Almora - Princess of Rain
Anathema - Parisienne Moonlight
Barry Manilow - I Can't Smile Without You [Hellboy II - Golden Army Soundtrack]
Bob Dylan - Blowing in the Wind
Candan Erçetin - Kendine İyi bak deme
Charles Aznavour - She (tous les visages de l'amour)
CocoRosie - God Has a Voice, She Speaks Through Me
El Laberinto del Fauno - Mercedes 's Lullaby [Pan's Labyrinth Soundtrack]
Ferhat Göçer - Kızım
Guns 'N' Roses - November Rain
John Lennon - Woman
Johnnie Ray - Just Walking In The Rain
Melike Demirağ - Arkadaş (Vokal Serdar Sensezgin)
Paatos - In Time
Persephone - Winter
Peter McConell - Lost Souls' Alliance [Grimm Fandango Soundtrack]
Rainfall Sound
Sarah Brightman - Il Mio Cuore Va
Silent Hill 4 OST - Your Rain
Şenay - Sev Kardeşim
The Beatles - Imagine
The Cranberries - I Miss You When Your Gone
The Ink Spots - Maybe [Fallout Theme]
The Track Team - Leaves From The Vine [AtLA - Tales of Ba Sing Se]
Vangelis - Tears In Rain



Program Metni


El Laberinto del Fauno - Mercedes 's Lullaby [Pan's Labyrinth Soundtrack]


Bugün cenazeye giden arkadaşlarının istediği parçayı çalacağım şimdi, bu isteği bana, ablamın meslekdaşı Hatice Abla ulaştırdı;

Melike Demirağ - Arkadaş (Vokal Serdar Sensezgin)
...


Yağmuru çalacağım demiştim ama bilemedim nasıl yaparım. Sonra arkadaşlarım bazı şarkılar önerdiler, madem yağmuru çalmak istiyorsun diye. O şarkılardan birini çalacağım şimdi. Sonra rüzgârı ve masalları.

Guns'N'Roses - November Rain
Bob Dylan - Blowing in the Wind
Almora - Kaf Dağının Ardında
...


Birkaçınız beni parça yağmuruna tutuyor şu an, yağmura dair, yağmurda geçen şarkılarla ilgili olarak. Yayın yaparken bir yandan onları dinleyemeyeceğim için şarkıların sözlerine ve sizin desteğinize güveniyorum.

...


Aşk şarkıları ve çok arabesk olmayan parçalar seçmemeye çalıştım ama beni bana iyi hissettiren ve eğer dinleseydi ablamın da seveceğini düşündüğüm parçalar seçtim.

...


Dün gece evde kalamadık babamla, annem de cenaze için burada değildi. Sınavlarım yüzünden babamla ben gidemedik. Çıktık, onun bir arkadaşının yanına gittik. Meditasyon yaptık ve babamın yorgunluktan bir köşede sızmasının ardından onun ufak horultuları arasında sohbet ettik Görsev Ablayla.

Beni konuştuk, olanları ve ne hissettiğimi. Ben "ölüm"ü yaşam kadar normal ve bir o kadar ilginç görüyorum uzun zamandır. Neredeyse ortaokuldan beri. Ama "ölüm şekli" ablam için, hazmedemediğim, zorlandığım şeydi.

Özetle, o gece Görsev Abla çakralarımı yoklayıp pozitif enerjisini paylaştı benimle ve "sev kardeşim" dedi. Bu yüzden, Şenay diyor, "sev kardeşim"

Şenay - Sev Kardeşim
...


Az önce Princess Diana, Marilyn Monroe ve Michale Jackson'ı içeren ufak bir diyalog geçti. Arkadaşım "Şimdi o John Lennonla birlikte," dedi. Ben de "hepsi öyle aslında" dedim, arkadaşımın kastettiği bağlantıyı fark etmeyerek. Sonra açıkladı. Ablam da John Lennon da çevreci aktivistlerdi, zamanları ve dönemleri farklıydı ama... şimdi bu programı yapıyor olmama sebep olan olayda kötü bir bağlantı.

Beatles ve John Lennon'dan iki parça çalacağım arka arkaya, Imagine ve Woman.

The Beatles - Imagine
John Lennon - Woman
...


Ve ablam için istenen son parçaya geçiyorum. Bunu babam istedi ve bu parçayı ilk dinleyişlerinden birinde yanındaydım. Gözleri dolu dolu olmuştu bana bakarken.

Bugün, burada kalıp cenazeye gidemeyenler için bir anma yürüyüşü yapıldı. Oradayken babam bir anısını paylaştı çevresindeki dostlarıyla. Onu anlatacağım, hatırımda kaldığı kadarıyla. Ufak yanlışlarım olabilir.

Babam inşaat mühendisi ve peyzajla ilgili bir konu için ona önerilen bir ofise gidiyor. Ofisin sahibi ufak tefek genç bir kadın. Masa üstünde konularla ilgili konuşmakla kalmayıp, babamı alıp araziye götürmüş. Bu ufak tefek kadın, genç ve işine âşık bir peyzaj mimarıymış. Arazide neler yaptıklarını gösterip, anlatmış. Sesi, işine olan sevgisinden ve azminden dolayı çok heyecanlıymış.

Babam eve döndüğünde işine böylesine bağlı, azimli ve idealleri olan bir genç kadına, nasıl rastladığını anlatmış anneme. Ve ummuş ki, kendi kızı da büyüyüp meslek sahibi olduğunda, bu genç kadın, bu cevher kadar tuttuğunu koparan, cesur ve yaptığı işi hakkını vererek, severek yapan biri olur.

Bu anı 10 yıl öncesine dayanıyor ve ben hayal meyal bu sözleri hatırlıyorum.

Koskoca bir şehirde kimsesiz, kendi ayaklarım üzerinde durmaya çabalarken. En kötü günlerimden birinde sanki sezmişçesine arayıp desteğini esirgemeyen ablam için, babamın istediği parçayı çalacağım şimdi;

Ferhat Göçer - Kızım

...

CocoRosie - God Has a Voice, She Speaks Through Me

Sözde 9da bitirecektim programı ama hem geç başladım hem de çalacak, dinleyecek çok şey vardı. Hazırladığım listenin son 3 parçasına geçmek üzereyken, tanıyan tanımayan herkese, çok teşekkür ederim geldiğiniz için. Bu anı ve geceyi benimle paylaştığınız için, çok sağ olun.

Listeyi hazırlarken seçtiğim ilk parçayı çalacağım şimdi, Abney Park'tan Sleep Isabella ve sonrasında yağmurla bitireceğim yayını. O yüzden şimdiden iyi geceler diliyorum ve tekrar teşekkürler.

Abney Park - Sleep Isabella
Peter McConell - Lost Souls' Alliance [Grimm Fandango Soundtrack]
Rainfall Sound

3 yorum:

  1. Bike'ciğim.
    Hep sevgi ile yaşa..:)
    Yaşar kefeli

    YanıtlaSil
  2. Bikeciğim, ne özenli-güzel bir uğurlama olmuş 'ablan' için..yayın sırasında sözlerinin ona ulaştığını hissettin mi? Ben metinleri okurken, senin 'ablana' ulaştığını hissettim...

    Sınavlarını babandan öğrenirim artık... o kısmı da çok merak ettim..başarı dileklerimle...

    Zeynep Türkmen Sanduvac

    YanıtlaSil
  3. her zamanki gibi sözlerin içimden geçti..gözlerime yaş oldu..anlatımını, tarzını, kelimelerini, çizgilerini hep sewerim bilirsin ama bir kez daha anladımki, HİSSETMENİ seviyorum en çok.. canımmm başınız sağolsun..
    melis üsküdarlı şener

    YanıtlaSil